hm

hm. ibland blir jag förvirrad. livet som vi har nu, är det något som vi kommer att tänka tillbaka som "bästa tiden i ens liv" senare i livet?
är det så, då är jag besviken. för ibland undrar jag om livet verkligen inte skulle vara mer än det här?
samtidigt är jag positiv till det hela. men ändå.

om livet nu är den bästa tiden i livet för en del, då tänker jag bara att jag kommer få det bättre sen. kanske till och med bäst.
för när ska livet börja egentligen? räknas fester, kalas, "sociala kvällar", resor i kvantite eller kvalité? ska jag strunta i att jobba nu under sommaren så jag kan vara med kompisar hela tiden istället och festa med dem, eller ska jag jobba nu när jag kan så att jag har pengar till japan i tre veckor? (eller hur länge det blir.)

det är frågan. vad ska man välja, hur ska man välja? ska det satsas på det här livet nu, eller livet som kommer sedan?
för ärligt talat, när man sedan sitter i en studentlägenhet och pluggar vidare, kommer verkligen vissa saker spela roll då?
eller som jag, om jag lyckas att faktiskt lära mig något, flyttar till japan för att plugga efter studenten och bestämmer mig för att jobba där med något (om gud är god och jag har en jävla massa tur), kommer då den här tiden spela roll för mig?
kommer det spela en sådan stor roll för andra? ... är inte det lite sorgligt egentligen?

nu bladdrar jag bara och vet inte riktigt vad jag vill ha sagt. jag skyller på en förkylning som förstör mitt huvud just nu.
ska ta ipren nu, dricka te och sedan sova. för imorgon är det jobb och ja, jag tänker kanske långsiktigt jag?

godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0